Multi-Channel TV, 3 Channel sound installation, Wallpaper, Dimension Variable
Installed at Piknic
Sound by Kwangmin Lee
3D Animation assistant by Haeun Sung
Landscape Installation by Elle Travaille
commissioned by Piknic
다채널 영상, 다채널 음향 설치, 시트지, 가변 크기
피크닉 설치
사운드 : 이광민
3D 보조 : 성하은
조경 : 엘트라바이
피크닉 커미션
Exceeded Scenes
〈초과된 풍경〉, (2021)
Exceeded Scenes is a work inspired by the soil formed out of animal and plant remains through erosion and weathering. First, he uses a macro lens to photograph things that can be easily observed in ordinary soil: dirt, dried leaves, moss, insects, and so forth. He then edits them in 3D virtual space to produce still and moving images with an otherworldly quality. As it creates different layers within and beyond the moving image, the work offers viewers an opportunity for a new experience with the world within the earth.
Text : Siseup Kim (Piknic Curator)
초과된 풍경은 동식물의 유해가 침식이나 풍화를 거쳐 생성되는 토양에서 영감을 얻은 작품이다. 작가는 일반적인 땅에서 쉽게 관찰 가능한 흙이나 메마른 나뭇잎, 이끼나 벌레 등을 매크로 렌즈로 촬영한 다음, 3D 가상 공간에서 합성하여 생경한 느낌의 이미지와 영상을 만들었다. 설치된 작품과 공간은 관객이 땅 속의 세계를 새로운 방식으로 체험할 기회를 제공한다.
글 : 김시습 (피크닉 큐레이터)
〈초과된 풍경〉, (2021)
Exceeded Scenes is a work inspired by the soil formed out of animal and plant remains through erosion and weathering. First, he uses a macro lens to photograph things that can be easily observed in ordinary soil: dirt, dried leaves, moss, insects, and so forth. He then edits them in 3D virtual space to produce still and moving images with an otherworldly quality. As it creates different layers within and beyond the moving image, the work offers viewers an opportunity for a new experience with the world within the earth.
Text : Siseup Kim (Piknic Curator)
초과된 풍경은 동식물의 유해가 침식이나 풍화를 거쳐 생성되는 토양에서 영감을 얻은 작품이다. 작가는 일반적인 땅에서 쉽게 관찰 가능한 흙이나 메마른 나뭇잎, 이끼나 벌레 등을 매크로 렌즈로 촬영한 다음, 3D 가상 공간에서 합성하여 생경한 느낌의 이미지와 영상을 만들었다. 설치된 작품과 공간은 관객이 땅 속의 세계를 새로운 방식으로 체험할 기회를 제공한다.
글 : 김시습 (피크닉 큐레이터)